Toteutimme MKO Ympäristöpalvelut Oy:lla ulkopuolisen asiakaskokemusmittauksen kevään 2021 aikana. Tavoitteena oli mitata puolueettomasti markkinointitoimenpiteidemme vaikutusta sekä asiakkaidemme palvelukokemusta.
Kaksi kertaa vuodessa toteutettavan tutkimuksen myötä tahdomme tunnistaa mahdolliset palvelukokemusta vaivaavat asiat sekä löytää oikeat toimenpiteet asiakaskokemuksen ja tunnettuutemme kehittämiseksi oikeissa kohderyhmissä.
– Erityisesti keskisuomalaiset rakennus-, teollisuus- ja kaupanalan toimijat hyötyvät jätehuollon palveluistamme. Siksi on tärkeää mitata, miten juuri nämä toimijat löytävät palveluidemme pariin, tunnistavat niiden mahdollisuudet sekä tietenkin, miten voimme tehdä heidän arkisista palvelukokemuksistaan entistäkin parempia, Olli Joensuu, MKO Ympäristöpalvelut Oy:n myyntijohtaja kertoo.
Katso asiakastarina: ITAB Finland Oy
Asiakkaiden suositteluhalukkuus kokonaisuutena erinomaisella tasolla
Tulosten mukaan kiinnostavimpia palveluita olivat jätteenhuollon kokonaispalvelut, rakennusjäte sekä sähköinen siirtoasiakirja. Asiakkaat kertoivat odottavansa meiltä etenkin vastuullisuutta. Myös palveluiden hintataso sekä asioinnin sujuvuus nousivat positiivisesti esiin.
– Jätteen kierrätys on meillä ykkösprioriteetteja. On hienoa, että löydämme asiakaskuntaamme koko ajan lisää kanssamme samoja arvoja ajavia yritysasiakkaita. Hintatasollamme olemme onnistuneet haastamaan keskisuomalaista palvelukenttää. Suurin osa kokee, että meille voi tuoda kaikenlaista jätettä nopeasti ja vaivattomasti, Olli Joensuu iloitsee.
”Kokonaistuloksissa suosittelijoita oli 43 % ja neutraaleja 48 %. Yksittäisistä osa-alueista asiakaspalvelumme sai korkeimman tuloksen 4,5 asteikolla 1–5.
57 % kyselyyn vastanneista asiakkaista sanoi tuntevansa MKO Ympäristöpalvelut Oy:n palvelutarjoaman hyvin tai erittäin hyvin.”
– Tulemme panostamaan asiakaskokemukseen ja palvelutarjoamamme selkeyteen entisestään. Yksi konkreettinen askel on jo otettu, kun uudistimme huhtikuussa verkkosivumme käyttäjäystävällisemmäksi, Joensuu kertoo.
Osallistu asiakaskokemuskyselyyn loppukesästä – jokainen vastaus ja toive vaikuttaa tuleviin päätöksiimme
Kevään 2021 asiakaskokemustutkimuksen tiimoilta olemme kontaktoineet jokaisen vastaajan henkilökohtaisesti sekä vieneet kehitystoiveet aidosti työlistallemme.
– Henkilökohtainen palvelu ja suora palaute ovat mutkattomin tapa toimia. Meille on tärkeää vaihtaa jatkuvasti ideoita asiakkaidemme kanssa sekä pitää reagointinopeus heidän tarpeisiinsa vastaamisessa ketteränä, Joensuu sanoo.
Seuraava asiakaskokemuskysely toteutetaan loppukesästä ja tulemme tiedottamaan siitä etukäteen. Toivomme, että mahdollisimman moni asiakkaamme rohkenee antaa meille palautetta, sillä hyödynnämme tuloksia suoraan toimintamme kehittämisessä.
Muistathan, että voit milloin vain antaa meille palautetta, esimerkiksi laittamalla viestiä osoitteeseen info@mkoymparistopalvelut.fi!
Lue myös tuore asiakastarina: ITAB Finland Oy – MKO:lta saatava asiantuntijuus auttaa meitä saavuttamaan parempia tuloksia ympäristö- ja vastuullisuustavoitteissa.
Vastuullisin yhteistyöterveisin,
MKO Ympäristöpalvelut Oy
Pysy ajantasalla
Tilaa uutiskirjeemme, niin saat ajankohtaisimmat kiertotalousalan uutiset ja muutokset suoraan sähköpostiisi.
Tutustu muihin artikkeleihimme
Kaikki julkaisut
Muistamme joulun aikaan apua tarvitsevia
Emme vastaanota asbestia loppuvuoden 2024 aikana – tammikuussa 2025 asbestin vastaanotto jatkuu normaaliin tapaan!
Joulun ja vuodenvaihteen aukioloajat
Syntypaikkalajittelu työmaalla – helppoa, kun suunnittelee oikein
Asiakastyytyväisyys ennätystasolla – MKO:n asiakastutkimus 2024 keräsi huikean määrän vastaajia
Haluatko rakennustyömaan jätteille korkeamman kierrätysasteen? Näin se onnistuu!
Jätehintoihin muutoksia 1.9.2024 alkaen
Juhannus vaikuttaa aukioloaikoihin – perjantaina olemme kiinni!